📣 Un obiectiv la care țin este digitalizarea tuturor serviciilor oferite de administrația publică locală, pentru accesul cât mai ușor și rapid al cetățenilor la acestea.
✅ Direcția Fiscală Locală Târgu Mureș – instituție a cărei activitate o coordonez – a fost prima care s-a digitalizat complet, în anul 2021, când s-a reușit implementarea tuturor modulelor care fac ca serviciile oferite de aceasta să se poată realiza integral în mod electronic prin platforma online de comunicare cu contribuabilii.
✅ În această lună se finalizează proiectul “Planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul Municipiului Târgu Mureș”, finanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, în valoare de aproximativ 4 milioane de lei, din care 3,4 milioane de lei fonduri externe nerambursabile (Fondul Social European).
Proiectul a fost implementat la două dintre cele mai accesate direcții ale administrației publice locale – Direcția de Asistență Socială Târgu Mureș (de asemenea în coordonarea mea) și Direcția Arhitect-Șef, Serviciul Urbanism.
Ce înseamnă acesta pentru cetățean?
➡ posibilitatea de a depune online documentele necesare dobândirii beneficiilor și serviciilor oferite de municipalitate
➡ reducerea timpului de depunere și eliberare a documentelor
➡ eliminarea drumurilor pe care trebuie să le facă beneficiarii serviciilor oferite de instituție, pentru a depune și obține acte sau informații
➡ posibilitatea de a avea în permanență informații despre stadiul în care se află dosarul sau lucrarea care îi privește.
ℹ În paralel, pentru cei care nu au acces online, se menține și formatul fizic!
Pe lângă economiile pe care le presupune această trecere de la hârtie la formatul digital, noul sistem de lucru va degreva în special angajații care lucrează în relația cu publicul și le va eficientiza munca.